کاشت نخل در امتداد بلوار بعثت جیرفت

سرپرست شهرداری جیرفت از کاشت نخل در امتداد بلوار بعثت این شهر خبر داد.

 تورج امیر افضلی با بیان اهمیت درخت و درختکاری در سطح معابر شهر گفت: یکی از راهبرد‌های اصلی شهرداری جیرفت در جهت تحقق طرح جامع توسعه شهری، تأکید بر ایجاد و توسعه کمربند سبز شهر است و شهرداری با توجه به این مهم در حال گسترش فضای سبز شهری در تمامی نقاط این شهراست. 

او افزود: یکی از پروژه‌هایی که در این حوزه انجام شد، عملیات اجرایی امتداد بلوار بعثت تا محله رهجرد می‌باشد که در این طرح بلوار تا این محله جدول گذاری و شن ریزی شده است که با کشت درخت و نخل بزودی عملیات آسفالت آن نیز آغاز خواهد شد.

 امیر افضلی با بیان اولویت بندی مناطق شهری افزود: از اولویت‌های شهرداری جیرفت توجه به مناطق کمتر برخوردار و توسعه نیافته است و پروژه‌های شهری بر این اساس تعریف و در حال اجرا می‌باشند. 

او  با اشاره به کمبود آب و منابع آبی گفت: شهرداری جیرفت با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آبی در جهت ارتقای کیفی فضای سبز و افزایش سطح و ایجاد شبکه آبیاری تحت فشار اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای لوله‌گذاری در نقاط مختلف شهر کرده است. 

او تصریح کرد: به علت عدم ایجاد زیر ساخت‌های آبیاری قطره‌ای در گذشته آبیاری فضا‌های سبز شهری از طریق تانکر‌های آب انجام می شد که با ایجاد شبکه آبیاری از طریق لوله‌کشی در فضا‌های سبز ایجاد شده در سطح شهر، این کار به صورت اصولی و با حفظ منابع آبی انجام خواهد شد.

برچسب ها: نخل ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار